Printeaza articolul

Memoria si afectiunile ei

Cati dintre noi nu s-au confruntat, cel putin o data in viata, cu pierderi de memorie, superficiale sau mai grave, isolate sau repetitive? Cand spunem "pierdere de memorie", ne gandim in primul rand la persoane varstnice, pentru ca nu ne putem opri sa nu asociem aceste probleme cu varsta pe care o avem.

Statisticile spun ca peste 40% dintre persoanele peste 65 de ani sufera de pierderi de memorie in diferite etape. Chiar mai grav, anumite persoane, tinere fiind, se plang de asa zisele lapsuri, pierderi scurte ale memoriei, ingrijorandu-se ca acestea vor degenera in timp. Cu toate acestea, trebuie sa spunem ca nu toate lapsurile inseamna o afectiune de memorie si nu toti varstnicii au boala Alzheimer. Este adevarat ca aceasta din urma debuteaza progresiv si degenerativ inca de la o varsta medie, simptomele fiind defectele mici de memorie si comportament. Este foarte important sa percepem realitatea obiectiv si sa mergem la medic deoarece lapsurile si teama de Alzeimer pot adanci o eventuala anxietate, mai ales atunci cand nu este cazul.

Unul din motivele pentru care anumite persoane sufera de alterarea memoriei este insuficienta cantitate de nutrienti, mai ales aminoacizii si vitamina B, care sunt atat de necesari creierului. Apoi, functionarea creierului depinde intr-o mare masura de niste substante numite neurotransmitatori care sunt de fapt responsabili de toate functiile organismului. In cazul in care se inregistreaza un deficit de neurotransmitatori, are loc un proces asemanator unui scurtcircuit si creierul are de suferit. In plus, mai sunt la mijloc si radicalii liberi care, daca nu sunt tinuti sub control, pot aduce daune grave memoriei. Persoanele care consuma alcool in cantitati mari sau cele care se drogheaza se vor confrunta curand cu pierderi de memorie si lipsa de concentrare. Si hipoglicemia are rolul ei pentru ca functionarea la cote optime a creierului necesita un anumit nivel de glucoza in sange.

Recomandarile medicilor sunt foarte obiective:
- Se vor consuma numai alimente in stare proaspata; sunt foarte indicate legumele, meiul, nucile, alunele, pestele, tofu, orezul brun;
- Mancati afine si spanac;
- Evitati zaharul rafinat;
- Suplimentati alimentatia cu minerale si vitamine;
- Timp de o luna de zile, la aceeasi ora, invatati sa va tineti respiratia timp de 30 de secunde;
- Verificati daca exista o eventuala intoxicatie cu metale - plumb, aluminiu, care pot duce la dereglarea activitaii mintale;
- Evitati tutunul si consumul excesiv de alcool;
- Faceti miscare in mod regulat.

Potrivit unui studiu canadian, pastele, cartofii si painea imbunatatesc memoria datorita zaharurilor naturale pe care le contin.

Adaugat in: Dec 10, 2011 | Autor: Anca-Mariela Truta | Vizite: 1962


Cele mai citite articole

Vitiligo sau petele albe de pe corp
Cancerul de prostata
Ce este refluxul gastro-esofagian
Tratamente pentru stranut si alergie
Varicele pot fi tratate prin chirurgie, medicamente sau laser
Respiratia urit mirositoare
Relatia dintre eczeme si stres
Tratamente in statiuni romanesti
Drogul de care putem scapa, tigarile
Problemele de memorie sint frustrante