Cercetarile indica faptul ca a manca mai putin se asociaza cu o imbunatatire a memoriei

Reducerea aportului caloric poate imbunatati memoria persoanelor in varsta atat de sex masculin cat si feminin, dupa cum indica un studiu german recent.In cadrul acestui studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care si-au redus aportul caloric cu 30 procente au obtinut rezultate mai bune la testarile standard ale memoriei, dupa numai 3 luni.

"Studiul nostru poate ajuta la dezvoltarea unor noi strategii de preventie cu rolul de a mentine aceleasi functii cognitive la persoanele cu varste inaintate", dupa cum au declarat Dr. A. Veronica Witte si colaboratorii sai de Universitatea din Munster, in ultima editie a Proceedings of the National Academy of Sciences.

Studiile pe animale au aratat faptul ca o dieta saraca in calorii si bogata in acizi grasi nesaturati-cei ce se gasesc in uleiul de masline si peste-este benefica pentru buna functionare cerebrala, ajutand prin imbunatatirea memoriei la soarecii batrani.

Pentru a verifica daca aceleasi efecte pot fi induse si la oameni, echipa lui Witte a impartit in 3 grupuri 50 de indivizi normo pana la supraponderali cu varsta medie de 60 ani.Unui grup i s-a restrictionat aportul caloric cu 30 procente fata de cel consumat inainte, celui de-al 2-lea grup i s-a suplimentat consumul de acizi grasi nesaturati cu pana la 20 procente iar celui de-al 3-lea grup, de control, nu i s-a impus niciun fel de schimbare a regimului alimentar fata de cel anterior.

Potrivit cercetatorilor, in primul grup, al persoanelor cu aport restrictionat caloric, s-a inregistrat o imbunatatire cu aproximativ 20 procente a rezultatelor obtinute la testarea desfasurata la 3 luni de la debutul studiului, testare menita sa masoare memoria verbala a subiectilor. Spre deosebire de acest grup, in celelalte doua grupuri nu a fost inregistrata niciun fel de schimbare fata de rezultatele anterioare.

Cercetatorii au mai descoperit si corelarea imbunatatirii memoriei cu scaderea nivelului insulinei si al "biomarkerilor" inflamatiei in organism si faptul ca acest ansamblu de modificari s-a dovedit mai accentuat la subiectii care au respectat cel mai serios recomandarile dietei hipocalorice adoptate.

"Din cate stim, rezultatele acestui studiu asigura prima dovada experimentala la oameni a faptului ca reducerea calorica determina imbunatatirea memoriei la persoanele in varsta", au mai notat Witte si colaboratorii sai.

Concluziile acestui studiu, au mai adugat ei, "pot ajuta in dezvoltarea unor noi strategii de preventie si tratament in scopul mentinerii sanatatii cognitive la varste inaintate".

Adaugata in: Jan 28, 2009 | Sursa: Reuters Health | Vizite: 2827

Stiri medicale recente

Impreuna pentru sanatate urala (Aug 31, 2010)
In data de 05.09.2010 Societatea Studentilor in Medicina din Bucuresti va desfasura campania "Impreuna pentru Sanatate Rurala" in Satul Cucuruzu din judetul Giurgiu. Campania este una de informare pe diverse teme de sanatate publica, desfasurata de voluntari, studenti la...

Citeste stirea completa »


Lansare suplimente Doppelherz Aktiv Mg + Ca + D, tablete efervescente cu gust de portocale si maracuja (Aug 30, 2010)
Queisser Pharma, producatorul german de produse farmaceutice prezent de peste cinci ani pe piata din Romania cu suplimentele nutritive Doppelherz® Aktiv, lanseaza pe piata suplimentele Doppelherz® Aktiv Magneziu + Calciu + D3, tablete efervescente cu gust de...

Citeste stirea completa »


Testare gratuita pentru preventia bolilor de prostata (May 12, 2010)
Generalitati Boli de Prostata In cadrul sexului masculin, prostata genereaza probleme ce pot afecta calitatea vietii omului, ireversibil. Necazurile incep odata cu varsta de 40 de ani si se amplifica treptat in functie de particularitatile clinice ale fiecarei boli....

Citeste stirea completa »


Zilele Educatiei Medicale (May 12, 2010)
Intre 10 si 22 mai, Federatia Asociatiilor Studentilor in Medicina din Romania (FASMR), organizeaza cel mai important eveniment al anului in domeniul invatamantului medical din Romania in 4 centre universitare: Bucuresti, Brasov, Iasi si Sibiu. La Bucuresti, "Zilele...

Citeste stirea completa »


Program de Educatie Medicala Continua on-line dezvoltat de Colegiul Judetean al Medicilor Mures (Mar 19, 2010)
Colegiul Judetean al Medicilor Mures in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tg. Mures a demarat incepand cu 1 martie 2010 un program de educatie medicala continua la distanta (EMCD). Prin acest program, oricare medic din tara se poate inscrie on-line...

Citeste stirea completa »